Skräckslagna barn och bollywood

26.04.2015 06:59

Igår var jag på ett dansjobb i Jakobsberg norr om Stockholm hemma hos en familj som hade familjefest. Som så ofta skulle min magdansshow vara en överraskning och därför smögs jag in utan att resten av gästerna visste vad som försegick. Helt uppenbart fick jag byta om i ett flickrum med rosa väggar och posters med disneyfigurer på. Plötsligt öppnas dörren och en skräckslagen tioårig tjej står där och undrar vad det är för främling som står i hennes rum. Som tur var hade jag inte börjat byta om än och efter en snabb förklaring från mig så repade hon sig snabbt. Hon blev sen den som hjälpte mig med musiken och kom och hämtade mig när det var dags för showen.

Familjen var från Indien och i slutet av min 30 minuter långa show stoppades musiken och man frågade mig om jag inte kunde dansa till en bollywoodlåt. Det kändes inte riktigt som att jag kunde säga nej så jag stod och improviserade till en bollywoodlåt som jag aldrig har hört förut. Även om jag har dansat en termin bollywood för hundra år sedan så går det inte att stänga av magdansen för mig. Därför blev det typ magdans till bollywoodmusik. Tricket blev att bjuda upp alla på dansgolvet så att det inte blev helt uppenbart att jag inte hade någon aning om vad jag sysslade med. Gästerna verkade i vilket fall väldigt nöjda och glada.

Bilder från förra veckans dansjobb tillsammans med Nefertari