50-årsfest med magdansshow

23.02.2014 09:16

Igår uppträdde jag på en 50-årsfest i en festlokal norr om Stockholm. På grund av banarbete på pendeltåget var man vänlig och hämtade mig med bil vid en station närmare stan. Så trots att logistiken var emot mig fick jag till slut en riktigt behaglig resa till och från dansjobbet. Festen var en familjeangelägenhet med deltagare i alla åldrar. I bilen till dansjobbet fick jag frågan om jag hade någon Nancy Ajram låt med i min repertoar. Som av en tillfällighet hade jag lagt in en av hennes låtar i min spellista, men det var mer tur än skicklighet. Födelsedagsbarnet och gästerna var mycket dansglada och jag tror att mitt uppträdande var mycket uppskattat.

Som ni kan se på bilden nedan kunde jag inte låta bli att köpa magdansdräkten som jag förälskade mig i tidigare i veckan. När jag pratade med en tjej i magdansgruppen Nefertari om min nya förälskelse och huruvida jag skulle göra en investering så sa hon

- Maja, dräkter är till för att köpas. 

Och det var det som tillslut övertygade mig att gör inköpet. Så det var premiär för min nya dräkt igår. Jag är väldigt nöjd, men den har en slits som är lite mer vågad än vad jag kanske skulle önska så jag har lite planer för modifikation.

I min nya dräkt efter showen