50-års fest med magdans i Norrtälje

05.02.2017 09:28

Igår kändes det som att jag testade gränserna för hur långt mitt sl-kort kan ta mig. Jag uppträdde med två magdansshower på en födelsedagsfest i Norrtälje. För att ta mig dit fick jag först åka tunnelbana i 30 minuter och sedan buss i en timme. Vid Norrtälje busstation blev jag sedan hämtad med bil för att ta mig den sista biten till festen. Bussresan hade få stopp på vägen och jag passade på att utnyttja bussens wifi och höll mig bland annat uppdaterad över inlägg på sthlm_bellydancers instagramkonto.

Födelsedagsfesten var en familjeangelägenhet tillsammans med de närmsta vännerna. Jag hade två shower på 15 minuter och snart var födelsedagsbarnet och gästerna uppe på dansgolvet visade upp sina magdansmoves. Flera ur den lite äldre generationen visade gärna de yngre hur höfter och axlar ska skakas för bästa shimmyeffekt.

Följ sthlm_bellydancers på instagram för de senaste uppdateringarna.