Alla hjärtas dag firas bäst med magdans

14.02.2014 23:53

Det bästa sättet att fira Alla hjärtans dag på är med en magdansshow. Jag hade ett dansjobb på en restaurang i Västerås där jag uppträdde för en massa par som uppenbarligen gått ut för att fira denna bemärkelsedag. När jag visste att jag fått jobbet frågade jag min tränare Zeina om det är någon speciell låt eller typ av musik som man bör uppträda till under ett event som Alla hjärtans dag. Hennes svar var nej. Ändå försökte jag ha lite av ett kärlekstema i mina låtval, jag såg fram för allt till att det inte var några låtar om olycklig kärlek eller jag hatar dig låtar.

Jag har aldrig uppträtt på denna restaurang tidigare, så jag visste inte hur lokalen skulle se ut eller vilken typ av publik det skulle vara. Lokalen var relativt liten, i alla fall för att göra några mer utsvävande danssteg, men intim och trevlig. Publiken däremot var tydligt inte vana vid att se en magdansös uppträda. Jag har nog aldrig sett så många generade människor i ett och samma rum. Det var flera som inte släppte blicken från sin talrik eller som såg allmänt plågade ut när jag väl fick ögonkontakt. Men det gäller bara att fortsätta att le, underhålla och sprida massa positiv energi.

 magdans på alla hjärtans dag i västerås

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Glad alla hjärtans dag!