Äntligen har min nya dator dykt upp

28.10.2014 20:51

Nu är jag en lycklig magdansös eftersom jag ligger i sängen med min nya dator på magen... and I love it!!!!! Nu kan jag äntligen fortsätta arbeta vidare med hemsidan och "what's up magdansös?" helt obehindrat. Jag ser fram emot lite höstlov så att jag får lite tid att göra lite förändringar och uppdateringar här.

Hela förra veckan undervisade jag en massa magdansklasser vilket har flutit på väldigt bra och jag har fått mycket fin respons från mina elever om att de verkligen tycker om mina klasser och att de sett en stadig utveckling sen mina första stapplande steg som danslärare för ett par år sedan. Era ord värmer verkligen och ger mig en massa uppmuntran. TACK! Det kommer att komma fler tillfällen att gå klasser för mig under terminen om du inte har gjort det tidigare. Håll dig informerad om kommande dansklasser med mig genom att spana in uppdateringarna här på "What's up?".

Förra helgen var magdansfestivalen Cairo by Night på Egyptiskt kulturcentrum om du missade det. På fredagen var det magdansshow där jag uppträde både solo och tillsammans med magdansgruppen Nefertari. Jag hann även se snuttar av showen som innefattade uppträdanden av de egyptiska magdansstjärnorna Hatem Hamdy, Lubna Emam och Ahmed Fekry, och flera andra svenska och internationella magdansöser. Helt underbart och roligt. Filmklipp kommer snart på Youtube.

Jag gick även flera kurser under Cairo by Night festivalen för de egyptiska stjärnorna och min egen tränare Zeina. Jag fick massor av idéer, inspiration och köpte ny musik som jag kanske kommer att använda i träningen framöver. Allt dansade gjorde mig lycklig men sliten i kroppen så det kanske inte blev så mycket vila som min kropp kanske egentligen behövde under helgen. Lubna är kvar på ekc och har workshops under hela veckan men jag tror inte jag kommer att gå några. Jag behöver vila lite och Nefertariträningen är ganska intensiv nu eftersom vår resa till Italien närmar sig med stormsteg. Men jag hoppas att ni andra har möjlighet att förkovra er i magdans med Lubna i veckan!!!!

Nefertari backstage på magdansfestival 2014

Magdansgruppen Nefertari backstage på CBN 2014.