Äventyr i öster

18.02.2016 19:36

Senast jag skrev på What's up skrev jag hur jag skulle bli bättre på att skriva här. Vad är det som händer? Jag blir sämre och skriver inget på princip två månader. Detta är alltså mitt första inlägg för året. Mycket har hänt. Jag har haft flera spännande och roliga uppträdanden och lektioner. Jag har varit på dansjobb tillsammans med Nefertari i Stockholm. Men förra helgen var hela gruppen, tillsammans med vår underbara tränare och koreograf Zeina, på äventyr i vårt grannland i öster.

Vi åkte till en magdansfestival i Åbo i Finland där Zeina undervisade. Nefertari fick möjligheten att uppträda på kvällens gala show. Vi uppträdde med en shamadan (ljuskronedans) tillsammans med Zeina på scenen. Sedan dansade vi i Nefertari även vår fan veil koreografi  i showen. Vi hade hur roligt som helst och finskorna var hur gulliga som helst och bjöd bland annat med oss ut på middag efter showen. En verkligen lyckad resa med många glada magdansöser. Vi hoppas att vi snart kan få tag i fler bilder och filmer från föreställningen. Tills dess får ni hålla koll på Instagram @nefertaridancegroup efter bilder.

Nefertari till höger i Åbo, Finland.