Bröllop med Aladdin-tema

14.08.2016 20:22

Jag har under mina 10+ år som jag har dansat magdans uppträtt på mängder av fester som har haft teman så som 1001 natt och orientalisk afton. Men jag har nog aldrig uppträtt på en fest med temat runt Disneyfilmen Aladdin. Det var ett bröllop i centrala Stockholm och Dansgruppen Nefertari skulle underhålla med ett uppträdande. Showen började med att brudgummens bror klädde ut sig till karaktären Anden i flaskan och dansade runt till filmlåten Prins Aliababa samtidigt som vi tjejer i Nefertari rullade ut bröllopstårtan på en vagn. Detta tillhör inte vanligheterna och serveringspersonalen försökte förklara för oss var det fanns gupp i lokalen som vi skulle vara försiktiga med. Jag såg framför mig scenarier där vi lyckas välta hela tårtan och förstör bröllopet. Som tur var gick allting bra med tårtäventyret.

När anden dansat färdig uppträdde Nefertari med en slöjdans till låten Arabiska natt från Aladdin som var ett önskemål från brudparet. Efter det uppträdde vi med fler koreografier från vår repertoar. Efter showen fick vi höra att alla på bröllopet var nöjda med showen och det är alltid det viktigaste. Samtidigt är det alltid roligt att bli påmind över hur kul det är att uppträda med de andra tjejerna i Nefertari.

Anden i flaskan från filmen Aladdin