Bröllop med magdans på Grand Hotell i Saltsjöbaden

27.09.2015 21:16

I helgen uppträdde jag på ett bröllop på Grand Hotell i Saltsjöbaden. Som alltid när det är bröllop ber jag om numret till en kontaktperson som jag kan ringa när jag är på plats eftersom brudparet är upptagen med en massa andra saker. Jag fick numret till en person i toast master teamet. Hon ringde samma dag och berättade att hon heller inte hade möjlighet att möta mig utan att man i receptionen på hotellet skulle hjälpa mig att komma till rätt plats.

När jag kom till hotellet hade man alldeles för mycket att göra för att kunna visa mig vart jag skulle gå, utan jag fick en beskrivning till hur jag skulle gå till hotellets restaurang. Där skulle jag be om hjälp att hitta till hotellets spa där jag skulle byta om inför showen, sen skulle personalen på spat hjälpa mig till den franska matsalen där jag skulle uppträda. Men när jag hade bytt om så kunde jag inte hitta någon personal på spat så jag fick gå ut till restaurangen i magdansdräkt och be om hjälp. Jag fick ganska många långa blickar. Men de på restaurangen var hur gulliga som helst och hjälpte mig. Dock fick jag gå vägen genom köket så jag har verkligen sett backstage på grand hotell i Saltsjöbaden.

Den franska matsalen var verkligen vacker med mycket guld och barockinredning. Showen gick bra även om dansutrymmet var begränsat. Dagen efter fick jag ett jättegulligt sms där man tackade för showen.

Bild på bröllopsparet i franska matsalen från Insatagram