Ett kalejdoskop med magdansdräkter

24.05.2014 19:24

Just nu är jag inne i en mycket intensiv dansperiod. Dansgruppen Nefertari tränar inför kommande Stockholm Belly Dance Festival, vad som känns som nästan dagligen. Igår kväll hade jag även ett dansjobb på en fest på Södermalm i Stockholm. Kunden hade bett om 3x10 minuters dans vilket gjorde att det var flera dräktbyten under kvällen. Men detta upplägg, med flera set istället för en enda lång show, är vad jag föredrar och det är även vad jag tror att publiken ofta gillar. Är det en mindre publik kan det i längden bli lite långtradigt med en 30 minuters show i ett sträck och då är det mycket bättre att dela upp det hela.

Men med fokus mot sbdf och dansjobb har gjort att jag nästan försakat mina övriga koreografier inför dagens elevshow på Årsta folkets hus. Showen gick väl ganska bra, lite fler misstag än vanligt för min egen del, men efter omständigheterna, så är det helt okej. Jag uppträdde i fem danser i olika dansstilar och dräkter. Det i sin tur har gjort att flera rum här hemma numera är belamrade med magdansdräkter som hänger på tork och luftning, från gårdagens dansjobb och dangens elevshow, för att undvika den värsta "gympapåsedoften". Det är som ett kalejdoskop med magdanskläder...

Bild från Nefertaris uppträdande från förra terminens elevshow. Det är jag i rosa dräkt med blicken i kameran.