Födelsedagsfest med magdans i Västerås

24.05.2015 08:41

Igår tog jag tåget till Västerås och uppträdde på en födelsedagsfest. Det var en familjetillställning i ett radhus en bit från stationen så de var jättesnälla och hämtade mig med bil så resan dit gick väldigt smidigt. Eftersom jag sällan vet hur stora dansytor jag kommer att ha vid ett uppträdande är det svårt att ta med vingar, käpp eller liknande för man vet inte om man får plats eller inte. Men denna gång gamblade jag lite och tog med fan veils och uppträdde med dem. Rummet jag dansade i var litet men jag kastade en snabb blick när jag gjorde entré och konstaterade att det i alla fall inte fanns några levande ljus som kunde sätta eld på mina fanveils så jag dansade på med dem. Fanveils är väldigt effektfulla och jag borde nog uppträda med med dem än vad jag gör.

Efter uppträdandet fick jag skjuts tillbaka till stationen. Jag hade tur att mitt tåg tillbaka till Stockholm gick eftersom trafiken hade varit ner i ca 2 timmar på grund av en olycka. Flera tåg var inställda men mitt, det sista mot Stockholm, gick bara några minuter försenat. Man längtar ju inte efter att försöka hitta någon buss mitt i natten för att försöka ta sig hem, det hade varit väldigt surt.

Missa inte Nefertaris senaste video på youtube som är just en fanveli koreografi som vi uppträdde med på Stockholm Bellydance Festival. Du hittar den också på min videosida här på hemsidan.

Tina och jag pre-show på Stockholm Bellydance Festival förra helgen.