Födelsedagsfest med magdansshow och flera nya fans

12.06.2016 20:37

Igår uppträdde jag på en födelsedagsfest i norra Stockholm. Vädret var vackert och festen var i ett stort partytält ute på tomten. Det var en familjefest med äldre damer som satt i ett hörn med handväskan i och beskådade spektaklet och små barn som sprang omkring och storögt tittade på showen. Jag uppträdde i två olika set på 15 minuter. Efter den första showen så var det flera barn som var helt betagna och ville följa med när jag bytte om vilket jag med hjälp av en förälder kunde avstyra. Men hela tiden kunde jag höra fnissningar och knackningar på dörren. Det var framförallt dräkterna som fick tjejerna i åldrarna 5-10 på festen att bli fascinerade.

Efter den den andra showen när jag plockat ihop mina saker och var på väg där ifrån så fångade en av mammorna in mig och undrade om det fanns barnklasser i magdans. jag kunde svara att min egen dansskola där jag dansar har flera barnklasser och att det bara var att söka sig dit. Mamman var så glad för det var så sällan som hennes dotter visat sådant intresse för en aktivitet. Jag hoppas att jag ser dem på kurserna till hösten.

En av de glittriga dräkterna som jag uppträdde med på festen.