Idag är jag en sliten men glad magdansös

01.06.2014 19:41

Idag är den sista dagen på Stockholm Belly Dance Festival och jag är en sliten men en mycket nöjd magdansös. De senaste dagarna har fyllts av workshops, magdansshower, musik, möten med intressanta personer och en massa intryck. Det i sin tur gör att jag även har svårt att komma till ro när jag ska sova vilket bidrar till min trötthet. Även om jag är sliten är det lite tråkigt att festivalen är över, och i och med det även terminen på Egyptiskt Kulturcentrum och att det inte blir någon mer magdansklasser förens i september igen. Lite sorgligt är det även om jag just nu bara vill vila.

Sedan min första klass med Kazafy som jag berättade om i mitt senaste inlägg har jag gått en klass i Oum Kalthoum av Mercedes (Ungern), en baladi för Nesema (Spanien), en Oriental med sång av Khaled (Egypten/England), och en teknikklass i morden oriental av Mohanned Hawaz (Irak/Sverige) (en workshop varje dag). Jag är generellt mycket nöjd med mina val av klasser, och skulle det vara så att jag inte tyckte att klassen var optimal så har det nog mer att göra med min egen dagsform än lärarens förmåga att undervisa.

Dessutom uppträdde dansgruppen Nefertari på fredagens dansshow och jag tyckte att det gick riktigt bra för gruppen och mig själv. Trots det har jag inte riktigt vågat titta på det som filmats, men jag kommer antagligen att ta tag i det i morgon. Därför ska ni hålla koll på min youtube kanal för snart kommer det komma filmer från våra uppträdanden. Så håll koll efter uppdateringar...

Bild från instagram på Nefertari backstage under fredagens magdansshow.