Inflyttningsfest med magdans del 2

10.05.2015 07:48

Igår dansade jag hemma hos samma tjej som förra helgen på en inflyttningsfest. Förra helgen hade hon fest för sina arbetskollegor och denna gång var det för sina kompisar. Vi hade kommit överens om att jag skulle dansa till samma musik som förra gången men att jag denna show skulle ha käpp till den sista låten när jag skulle försöka få upp folk på dansgolvet. Dansgolvet var litet och det var mycket folk. Om jag stod på ena sidan av dansgolvet så kunde jag veva lite med käppen utan att åsamka skada på intrigör eller gäster. Men för det mesta hade jag käppen i båda händerna.

Efter uppträdandet kommer en av gästerna fram och frågar om jag känner igen henne. Då ser jag att det är en magdansös som tidigare dansat på Egyptiskt kulturcentrum under en period. Hon har till och med gett mig ett dansjobb på Södra Teatern i Stockholm att vara bakgrundsdansare åt en persisk artist för hundra år sedan. Det var roligt att träffa henne och bara några dagar tidigare hade jag funderat på att det är så sällan som man träffar folk som man känner i andra sammanhang när man är ute och dansar på olika event. Det var också tur att jag kände igen henne efter att jag hade uppträtt annars hade jag nog blivit nervös av att veta att det satt en erfaren magdansös i publiken. 

Missa för guds skull inte Stockholm Belly Dance Festival som börjar nästa vecka med workshops, bazar och shower. Jag uppträder med Nefertari på lördagens show. Missa inte det! Vi syns där.

De artister som uppträder på lördagens show.