Jag har förälskar mig... i en magdansdräkt.

19.02.2014 22:36

Jag slutar mina onsdagsträningar relativt tidigt, i alla fall i jämförelse med mina andra träningspass i veckan. Det gör att det finns tid efter träningen att strosa omkring i Kairo Bazar, den affär som finns på dansskolan. Jag hade tänkt köpa lite ny musik och ett par nya danstofflor, eftersom jag ständigt måste utöka min musikrepertoar och mina silvertofflor snart är helt utan någon silverfärg på dem.

Samtidigt som jag shoppade mig lycklig bestämde jag mig för att prova en dräkt som jag länge har spanat på. Den har hängt högt uppe på väggen i affären så jag har inte haft någon uppfattning om dess storlek, och i och med inte vågat drömma om den, eftersom den kanske skulle kunna vara alldeles för stor och därför inte aktuell för mig. Men självklart passar den alldeles perfekt... Nu står jag i valet och kvalet... Varför ska magdansdräkter vara så dyra?

Dräkten har jag lagt undan och imorgon har jag träning med de andra tjejerna i Nefertari så de får ge sin input. Men känner jag dem rätt kommer de bara att säga att jag ska köpa den. Själv kan jag komma på hur många anledningar som helst varför jag borde köpa den... det är bara priset som hindrar mig. Fortsättning följer...

Ny cd med shaabimusik och danstofflor i silver