Lördagen när alla ville dansa magdans

05.06.2016 21:57

Lördags var en dag när alla i Stockholm ville dansa magdans. Jag hade flera dansjobb och alla var hur roliga som helt. Utmaningen var som vanligt att få ihop logistiken. Det första dansjobbet var en studentmottagning i Farsta Strand. Där hade man bland annat önskat en irakisk låt som innehöll studentens namn, och därför hade man önska just den låten. Dansjobbet gick bra och världens gulligaste mamma drog upp folk på dansgolvet och tvingade dem att dansa. Tyvärr spelade man musiken från högtalarna få datorn och det blir aldrig tillräckligt bra ljud från dem.

Efter studentmottagningen skyndade jag snabbt vidare till Stadshagen där jag hade en  lektion  på en möhippa. Det var ett härligt litet gäng på sex tjejer som tog sina första steg som magdansöser. Vi var utomhus och kunde njuta av det fina vädret. Efter lektionen gjorde jag ett logistiskt lyckokast och åkte tillbaka till T-Centralen och låste in alla möhippegrejer i ett skåp där. Man kan förvånas över hur mycket myntsjalar egentligen väger.

Nu bar resan vidare till Solna där jag mötte upp två av de andra tjejerna i Nefertari. Vi uppträdde på en fritidsgård som hade sin årliga sommarfest. Det är andra året som Nefertari uppträder där och som förra gången var det väldigt härlig stämning där. Vi dansade en pop-saidi och en shabi. Det var väldigt roligt att dansa med gruppen igen även om mina krafter började tryta lite vid det här laget.

När jag sagt hejdå till neff-tjejerna så åkte jag tillbaka till T-Centralen och hämtade möhippegrejerna igen och åkte sedan till dagens sista dansjobb i Gamla stan. Jag uppträdde på en fest i en festlokal under en restaurang vid Järntorget. Hur mysigt som helst med medeltida valv och festdeltagare som gladeligen kom upp på dansgolvet och skakade på rumpan. Tjejen som bokat mig har bokat mig flera gånger tidigare, och man måste alltid komma ihåg att klappa sig själv på axeln när det händer. Det finns nog inget finare betyg.

Glad ramadan till alla mina muslimska vänner