Magdans i Årsta

07.12.2014 21:57

Ikväll har Egyptiskt kulturcentrums elevshow gått av stapeln i Årsta folkets hus. Hos många är förväntningarna höga och en viss nervositet och anspänning finns hos många. För flera nybörjare är det dessutom den allra första gången som man uppträder för publik. Det är alltid roligt att se allas koreografier som de har kämpat med och alla fina, glittriga dräkter såklart.

För min egen del kan jag själv minnas hur det var en gång i tiden när jag var ny magdansös och hur nervös jag var över att stå på scen de första gångerna. Under åren har jag lyckats bygga upp lite rutin, så när det kommer till elevshower är det inte alls samma anspänning som det en gång i tiden var. Framförallt tror jag att publiken vid en elevshow är den snällaste och mest förlåtande man kan tänka sig. Om man skulle totalt gör bort sig, så gör inte det så mycket, publiken klappar vänligt ändå när man är klar med sitt nummer.

Missa inte julrean på Kairo Bazar och vinterskolan på ekc som börjar imorgon.

      

Backstage under kvällens elevshow!