Magdans på företagsfest med orientaliskt tema i Kungsträdgården

13.12.2014 15:49

Igår uppträdde jag på ett företags julfest på en lokal beläget i Kungsträdgården i Stockholm. Tydligt var att de hade orientaliskt tema på sin fest med tanke på dekoren och att alla var utklädda. Därför var jag inte den enda i magdansdräkt, det fanns de som hade den lite billigare nybörjardräkten och de som fått tag i en riktigt fin galabeya. Killarna på festen körde till största del "shejk" looken. Jag såg en tjej som hade gått all in och målat sig helt blå och föreställde anden i flaskan.

Det var en 10 minuters show centralt i Stockholm klockan 19:00 på kvällen så det hela var snabbt avverkat. Jag hade även denna gång med mig en väninna, och till lika magdansös, vilket också gjorde jobbet lite extra roligt. Men hennes kommentar efter att jag uppträtt, medan jag stod och bytte om på en toalett och pratade strunt, var hur lätt jag kunde byta ämne från det ena till det andra och verka oberörd över att jag just dansat inför ungefär 100 personer. Jag förklarade att det är en förmåga som man jobbar upp över tid men som också kan försvinna om man inte uppträder på ett tag.

Fördelen med att uppträda och ha dansjobb lite mer regelbundet är att det blir lättare att varva ner och sova på nätterna efter att man uppträtt så att man inte "fortsätter att dansa" i huvudet när man försöker att komma till ro. Framförallt tror jag att man med lite rutin inte riktigt får samma adrenalinpåslag som annars. Men som sagt är det en färskvara, och efter en period kan man befinna sig på ruta ett igen. 

På toaletten pre-show redo att uppträda!