Magdans på slottet

19.07.2015 22:06

Efter att ha haft lite välbehövlig semester från jobb och faktisk dans, är jag nu tillbaka i Stockholm och kastade mig självklart direkt in i hetluften igen. Jag hade till och med arbetat upp lite dansabstinens så det var riktigt roligt att åka ut på dansjobb. Jag hade blivit ombedd att uppträda på en 50-årsfest som hade tema Arabian Nights med allt som hör till. Festen var vid Bogesunds slott i Vaxholm utanför Stockholm, ett jättefint ställe som jag inte visste fanns innan det här dansjobbet. Att resa dit var lite omständigt och sista biten var jag till och med tvungen att åka taxi. Jag uppträdde med två shower och hade en liten kort lektion med tre mycket modiga elever som fick prova på magdansens ädla konst inför publik. Alla fick en förståelse för hur svårt det kan vara att dansa magdans när de själva sattes på prov. Gästerna verkade ha mycket roligt på festen och jag fick ett fint tackmail dagen efter där födelsedagsbarnet berättade att de hållit på att dansa ända fram på morgonkvisten nästa dag. Det tycker jag låter som en rolig fest!

Bogesunds slott i Vaxholm