Magdans vid vattnet i Djursholm

21.02.2016 22:27

Jag har haft en härlig danshelg som inleddes med ett dansjobb i Djursholm, Stockholm. Det var en tjejmiddag med familj och vänner som önskade lite magdansunderhållning på kvällen. Det var en jättefin villa belägen vid vattnet och de var jättegulliga att hämta mig vid den närmaste tunnelbanestationen. Jag dansade 2x20 minuter och det var inte svårt att få upp tjejerna på dansgolvet. För första gången fick jag dricks i en annan valuta än kronor, nämligen dollar. Nu har jag ytterligare en anledning att resa utomlands.... för vem orkar gå och växla pengar.

Söndagen fortsatte med dansträning med Nefertari. Det var den första "riktiga" träningen för terminen eftersom vi var i Finland förra helgen. Det var roligt att träffa tjejerna och och prata framtid och koreografier. Vi pratade också om dräkter vi eventuellt ska sy upp och köpa till gruppen. Tjejerna och jag fick också prova på en helt ny dansstil som inte kommer från Egypten (Zeina kan allt....) och det var roligt men utmanande. Jag väntar med att berätta vilken dans det är, det känns fortfarande lite som en hemlis, även om det egentligen kanske inte är det.

Jag på ett dansjobb för några veckor sedan i en popsaidi