Magdansshow hos tandläkaren

22.12.2015 23:03

Igår hade jag ett dansjobb på en julfest beläget centralt i Stockholm. Det är sådan tider nu och det har blivit en del dansjobb på julbord och julfester. Igår var det ingen skillnad. Jag pratar med personen som bokat mig i telefon ett par timmar innan jag ska uppträda och han poängterar att det ska vara en överraskning för de andra på festen så han undrar hur vi smidigast ska starta showen. Jag berättar att jag först måste byta om innan någon show kan börja (något jag alltid berättar när någon bokar dansjobb med mig). Bokaren reagerar som förvånansvärt många andra också reagerar med kommentaren: "Jag trodde du kom ombytt?". Jag förklarar såklart vänligt att så inte är fallet men tänker för mig själv att det både skulle vara väldigt kallt och väldigt uppseendeväckande att åka tunnelbana i magdanskläder.

Julfesten var på en tandläkarmottagning för en mindre skara anställde. Jag lyckades smyga in utan att någon märkte något och fick byta om i ett av mottagningsrummen på tandläkarmottagningen. Det var första gången som jag bytt om bredvid en tandläkarstol, men jag bytt om på mycket värre ställen än så tidigare. Här var det i alla fall rent och fräscht med en dörr som gick att stänga. Showen gick bra och jag fick upp alla att dansa. När jag kom hem fick jag fylla på med visitkort eftersom jag delade ut alla jag hade med mig på festen. Det tar jag som ett gott betyg.

Jag kommer med största sannolikhet inte skriva mer här för i år så jag vill passa på att önska alla God Jul och Gott Nytt år. Mitt nyårslöfte får bli att försöka bli bättre på att skriva här på What's up Magdansös. Men jag kan såklart inte lova något. Som oftast gör sig livet påmint och andra saker måste prioriteras före att skriva här. Men det finns också tillfällen när det handlat om lättja. Jag måste bara påminna mig själv om att det inte är så ansträngande att få ner några ord här som jag oftast föreställer mig. Nytt år, nya tag! Vi hörs.