Magdansshow i Åkersberga

15.06.2015 21:32

I lördags var jag på ett dansjobb i Åkersberga utanför Stockholm. Det var en förvånansvärt vacker resa med Roslagsbanan en varm sommarkväll genom Uppland. Det var en tjej som fyllde 27 år som hade bokat mig till sin egen födelsedagsfest. Showen skulle vara en överraskning för hennes gäster så när jag blev hämtad vid stationen hade vi kommit överens om att jag skulle låtsas vara en gammal vän till henne. Självklart undrade killen som hämtade mig hur jag kände födelsedagsbarnet i fråga. Jag försökte efter bästa förmåga hålla god min och avleda samtalet till att prata väder och liknande. Som tur var va bilresan kort. När jag kom fram till festen fick jag krama födelsedagsbarnet som om vi var gamla vänner som var glada att återse varandra. 

Jag tror att de flesta på festen var överraskade när showen började. På vägen hem var det samma kille som körde tillbaka mig till stationen som tidigare. Han hade inte fattat någonting men tyckte att det var lite skumt att han aldrig hört talas om en gammal kompis som heter Maja. Som magdansös förväntas man inte bara vara bra på att dansa, utan även lura ovetande gäster.

Snart börjar semestertiderna och vi får se hur mycket jag kommer att skriva här på What's up. I vilket fall, trevlig sommar!

En gammal sommarbild från ett par år sedan