Magdansshow med Nefertari på Södra teatern i Stockholm

19.03.2014 22:18

Jag är nyss hemkommen från en dansshow med Nefertari där vi uppträdde på invigning av filmfestivalen CinemaAfrica på den stora scenen på Södra teatern i Stockholm. Mycket av invigningen var en hyllning till nyligen avlidne Nelson Mandela. Bland annat vad ambassadören från Sydafrika där och höll ett fint tal och till och med sjöng en vacker sång till hans ära.

Men det var även andra för mig kända och okända musiker och artister från Sverige som uppträdde på scenen. Det häftigaste numret tyckte jag var en annan dansgrupp bestående av två tjejer som uppträdde med "afrikans dans" (jag vet inte från vilket land eller område som dansen kommer ifrån). Det var en sådan härlig kontrast till den shabi som Nefertari uppträdde med. Det var dans både från norra- och södra Afrika vilket visade på den mångfald som finns inom denna stora kontinent.

Jag hade en hur rolig kväll som helst på denna vackra scen och förhoppningsvis kommer Nefertari att fortsätta samarbeta med CinemaAfrica i framtiden.

Nefertari backstage innan uppträdandet