Magdansshow på disputationsfest vid KTH

29.11.2014 11:00

Igår uppträdde jag på en fest för en disputation vid Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Festen var på en närliggande restaurang med en massa gäster som brukligt höll tal. Och det är just det som är min erfarenhet av att uppträda på disputationsfester, det är alltid hur många olika tal som helst och de drar alltid ut på tiden. Därför kan man aldrig räkna med att få uppträda på utsatt tid, och denna kväll var inget undantag.

Men just denna kväll var det inte så tråkigt att vänta eftersom jag hade med mig en kompis, och tillika magdansös. Hon hade tidigare frågat mig om hon kunde få följa med och se hur det fungerar vid ett magdansjobb. Denna kväll funkade för oss båda och för de som hade kvällens event. Dansjobbet var ett ganska typiskt magdansjobb så jag hoppas att det kunde ge en ganska bra inblick i hur det är att arbeta som professionell magdansös.

Nästa vecka är den sista veckan på dansterminen och på söndag nästa vecka (7/12) är det elevföreställning för alla ekc:s elever på Årsta folkets hus. Jag hoppas att vi syns där!

Bilder från Nefertaris uppträdande på galashowen i Turin.