Magdansundervisning under Valborg

30.04.2014 21:16

Jag har nyss kommit hem från att ha undervisat en klass i magdans på egyptiskt kulturcentrum. Trots att min lärare Zeina kommit hem från sina resor i Kina och Egypten har hon oturligt nog skadat sig vilket förhindrar henne tillfälligt från att undervisa. Därför har jag hoppat in som vikarie på några av hennes klasser under veckan.

Under den professionella klassen i måndags, där jag själv är elev, var tanken att en annan av ekc:s lärare skulle vikariera för Zeina. Men vikarien var väldigt förkyld och efter cirka femton minuter bad hon mig att ta över klassen eftersom hon inte mådde så bra. Så helt oförberedd, utan någon egen musik, fick jag hoppa in som vikarie för vikarien. Klassen gick inte jättebra ur undervisningssynpunkt, men jag tror att eleverna var förstående för situationen. Dessutom sätter jag själv alltid större press på mig själv när jag vikarierar på denna klass, eftersom det är den har den högsta undervisningsnivån på ekc

Dagens klass gick det bättre och det var förvånansvärt många elever som kom till klassen. Min tanke var att vi skulle vara ett decimerat antal eftersom det är valborgsmässoafton idag, men flera danssugna hittade tillbaka till ekc efter påsklovet, vilket var roligt.

Trevlig valborg och första Maj!