Mingel med mumier, shejker och magdansöser på Nalen

31.08.2014 19:30

Min första burlesque show är avklarad! Det var den första burlesque showen jag varit på och uppträtt på. Tydligt är att det är en lite speciell typ av människor (i positiv bemärkelse) som går på denna typ av event. Dessutom bidrar Nalens miljö och publikens upp/utklädnad till hela showens och eventets stämning och atmosfär.

Eftersom vi, Yvette les Lesses och the Hot Hips, skulle uppträda i den andra akten fick vi tillfälle att mingla med alla dessa underbara och kreativa människor innan vi skulle stå på scen. Där kunde man beskåda mumier, shejker, magdansöser mm. Själv valde jag att ha på mig en kaftan som jag nästan aldrig har använt tidigare och jag kände att den verkligen var rätt för kvällen.

Uppträdandet gick bra och jag tror att det var mycket uppskattat. Vi tre var alla utbildade magdansöser med ett nummer i högt tempo som gjorde att vi särskilde oss mycket från de andra numren i showen. Jag kände mig trygg i vår koreografi och tanken på att jag själv som bakgrundsdansare behöll kläderna på under vårt uppträdande. Jag kan verkligen uppskatta och tycka att burlesque dansarna är modiga när de uppträder, men det är nått jag själv aldrig kommer att syssla med. Jag håller mig till magdansen!

         

Mingel i min kaftan och redo för show med the Hot Hips och Yvette les Lesses.