Ny rosa magdansdräkt av Hanan Mahmoud

16.08.2014 22:52

Under summer camp visade det sig att Kairo Bazar (du hittar länk i mitt länkarkiv) fått in flera nya magdansdräkter av den egyptiska designern Hanan Mahmoud. Flera var helt fantastiska, men den finaste av dem (tycker jag) var en rosa skönhet som bara råkade vara i min storlek. Och dessutom var det också rea på dräkter under summer camp, jag behöver inte mer för att bli övertygad om att göra en investering. Det var fler än jag som köpte dräkter, så om du går i köptankar borde du nog skynda dig på, för så fina dräkter som dessa kommer att gå åt snabbt. Yalla yalla!

I veckan har jag sytt på dräkten, flyttat hyskor och hakar, men jag måste fortfarande korta av kjolen lite som är lite för lång. När jag inventerar min magdansgarderob inser jag att merparten av dräkterna är av Hanan Mahmoud. Av någon anledning dras jag alltid till hennes dräkter även om man säljer magdanskläder av flera andra designers på Kairo Bazar. 

Denna lite suddiga bild tagen av min tränare Zeina under summer camp på mig i min nya rosa Hanan Mahmoud dräkt gör inte dräkten rättvisa i vare sig glitter eller färg.