Nya magdanskurser en gammal nyhet

12.01.2015 19:41

De som är elever på egyptiskt kulturcentrum sedan tidigare eller som har lite koll på utbudet av magdanskurser i Stockholm vet att ekc sedan flera veckor tillbaka har haft sina kurser utannonserade för den kommande terminen. Jag tänkt ändå nämna det här att vårterminens kurser på ekc finns ute nu, även om det för vissa är gamla nyheter.

För min egen del blir det dubbel slöja och shabi denna termin, och Nefertari såklart. Vanligtvis brukar jag åtminstone ta en kurs till per termin men denna gång blir jag tvungen att dra ner på antalet på grund av jobbet. Jag tänker att det ska bli lite mer kvalité istället för kvantitet denna termin. Att jag själv ska jobba mer med teknik och koreografi, utan att få känslan av att jag måste pressa in vilket steg som kommer efter vilket bara för att inte göra bort mig på en elevshow.

Så även om jag kommer att ta färre klasser denna termin så hoppas jag ändå att jag ska få mer tid att utveckla min dans. Jag räknar även med att få fler tillfällen att ta fler workshops av Zeina och utländska gästlärare.

Hoppas att vi syns i danssalen i februari!

En förvandling att se fram emot!