Orientalisk temafest med kamelridning och magdans

11.05.2014 09:56

Igår uppträdde jag på en gårdsfest i Älvsjö söder om Stockholm som hade orientaliskt tema. Man hade verkligen satsat på sitt tema och bland annat organiserat kamelridning tidigare under dagen. Tyvärr hade kamelen redan åkt hem när jag kom till festen, det hade varit så coolt att ha en bild i magdansdräkt tillsammans med en kamel, men det får jag spara till ett annat tillfälle.

Tanken var först att festen skulle vara utomhus i ett partytält, men på grund av det dåliga vädret flyttades festen inomhus för mitt uppträdande. När jag först bokade det här dansjobbet hade jag en idé om att jag ville ha en entré med isis vingar. Men när jag tog fram mina vingar insåg jag att de inte passade med dräkten som jag tänkt använda, så jag skrotade den idén ganska snart. I slutändan visade sig att det var bra för dansytan jag hade inomhus hade inte räckt till för att dansa med vingar. Istället använde jag mig av en slöja vid entrén.

Jag uppträde i 40 minuter om två set (2x20 minuter) så jag fick möjlighet att byta dräkter mellan mina uppträdanden, och det var bra för jag blev verkligen svettig. Dock insåg jag att det är mycket svårare att sätta på sig en tajt galabeya när man redan är kletig från svett, men till slut hamnade allt på rätt plats. Magdansshowen blev lyckad och jag förstod det som att gästerna på festen också var nöjda. 

Bild på mig i galabeyan jag använde i gårdagens magdansshow.