Påsken firas med magdansshow och lektion i Skogås

28.03.2016 08:54

Påskafton detta år firade jag genom att dansa på en födelsedagsfest i Skogås. Det var ett härligt tjejgäng som hade träffats för att fira sin väninnas 50-årsdag. Jag hade blivit bokad av födelsedagsbarnets son så det var en överraskning för festdeltagarna att jag skulle komma och uppträda och undervisa i en timme. Jag hade turen att bli hämtad med bil vid Skogås pendeltågsstation så att jag slapp leta efter en buss att åka sista biten. Det gör verkligen ens liv mycket enklare när man får skjuts den sista biten. Jag önskar att det skulle vara så enkelt att ta sig till och från alla dansjobb varje gång.

Efter att jag överraskat tjejerna med en 15 minuters show var det dags för en magdanslektion. Jag hade med mig höftsjalar till alla deltagare. Varje gång jag ska ha med mig 20 höftsjalar blir jag alltid förvånad över hur mycket det väger tillsammans. Denna gång hade jag med mig allt i min dra-maten, men ändå var jag trött och öm i ryggen för att ha släpat alla sjalar. Det viktigaste var ändå att tjejerna på festen hade roligt, och det verkade det som tycker jag.

Glad Påsk allihopa!

Ghawazee påskhare