Potential för en ny magdansdräkt

12.10.2014 13:58

På Nefertariträningen i torsdags kom vår tränare Zeina med en klänning som hon hade hittat billigt i en affär på Götgatan i Stockholm. Den var hur fin som helst och var sydd i ett tyg som enkelt kan beskrivas som "leopardtryck i regnbågsfärger". Dessutom hade klänningen strassdetaljer.

Zeinas idé var att vi skulle köpa in likadana klänningar till alla medlemmar i Nefertari och göra om dem till magdansdräkter. Vi tyckte att det var en jättebra idé men att vi hellre skickar klänningarna till en designer i Kairo och får dem proffsigt uppsydda till riktiga magdansdräkter. Vi har insett våra egna begränsningar vad det gäller våra kunskaper i sömnad och tillgång till tid. Dessutom är vi en professionell magdansgrupp och vill därför ha professionellt gjorda dräkter och inga halvmesyrer.

Så i fredags var jag och shoppade mig lycklig på klänningar till Nefertari. Vi hoppas att de snart kan vara omsydda till häftiga dräkter till kommande shower. Jag hade gärna lagt ut en bild på tyget från klänningarna men eftersom jag inte fått min nya dator än får ni ha lite tålamod, även om den som nog är mest frustrerad över teknikstrulet är jag. Förhoppningsvis kommer det bara att dröja en vecka till.

Jag vill ha min nya dator nuuuuuuuuuu......