Rapport från Stockholm Bellydance Festival 2015

17.05.2015 21:31

Sitter hemma och håller på att återhämta mig efter Stockholm bellydance festival som hade sin sista dag idag. Jag har gått fem olika workshops för fem olika lärare. Alla har varit bra men självklart har jag några favoriter. Min första klass var med Kazafy på onsdagen och han levererade som vanligt. Jag är aldrig missnöjd när jag går hans klasser och den här gången var han också jättebra.

Jag gick också Zeinas klass (som är min ordinarie tränare på Egyptiskt kulturcentrum) och hennes koreografi var något utöver det vanliga. Dessutom var det väldigt bekvämt att i slutet av festivalen, när man är hur trött som helst, dansa för en lärare vars stil man känner utan och innan, allt är så mycket enklare då.

Detta var bara några av guldkornen. 

På torsdagen hann jag också med en möhippa i Ulriksdal norr om Stockholm. Jag var där vid lunchtid och hade en timmes lektion med ett gäng tjejer. Det var än så länge en lugn tillställning men de var glada och dansvilliga. Mycket fniss som det ska vara på en möhippa. När jag var klar var det bara att återvända till sbdf och dansa en massa magdans.

Jag hoppas att jag snart ska få tid att redigera videos från Nefertaris uppträdanden från lördagens show. Jag lovar att rapportera mer om det när jag laddat upp filmerna. 

Kazafy, Khaled, Doaa, Zeina och Camelia.