Rekord i bokning av magdansöser

06.04.2014 11:16

Medan Zeina är på turné i Kina är det jag som har ansvaret att boka dansjobb till dansgruppen Nefertari, ett jobb som jag tycker om att göra och som är roligt. Det har kommit in en del förfrågningar, men en av dem slår rekordet.

Jag tror att det står på egyptiskt kulturcentrums hemsida att man bör boka Nefertari minst två veckor innan det tilltänkta uppträdandet. Det är inte alltid som detta efterlevs, jag har varit med om dansjobb till Nefertari som har bokats ett par timmar innan själva uppträdandet. Inte optimalt, men vi får det oftast att fungera med framgång.

Denna gång befinner vi oss på den andra sidan av spektrumet vad det gäller bokning av dansgruppen. I veckan bokade jag in ett dansjobb till Nefertari den 6 DECEMBER! Man kan verkligen inte klaga på denna kunds framförhållning när man väljer att boka magdansöser åtta månader innan själva dansjobbet. Det måste vara något slags rekord. Jag har aldrig varit med om en sådan tidig bokning (varken som solodansös eller som gruppmedlem) sedan jag själv blev medlem i Nefertari 2010.

Dansjobbet är en 60-årsfest där kunden vill ha två magdansöser från Nefertari som uppträder i 20 minuter och sedan har en "magdanslektion" i 20 minuter för gäster och födelsedagsbarn. Ett roligt jobb som vi kommer att vara väl förberedda inför!

Boka magdansgruppen Nefertari till din fest, bröllop, möhippa, konferens eller event.