Schemat för Stockholm Belly Dance Festival har kommit

13.04.2014 09:09

Om det är någon som råkat missa det så har schemat för Stockholm Belly Dance Festival lagts ut på egyptiskt kulturcentrums hemsida och facebook sida. Jag börjar direkt lägga upp en plan och göra listor över vilka klasser jag vill gå (även om jag inte har anmält mig till några klasser än).

Dock finns det massor av variabler att ta hänsyn till. Nefertari kommer självklart att uppträda på en av festivalens dansshower. Det gör att jag inte kan boka någon dansklass senare på eftermiddagen samma dag för då blir det alldeles för stressigt att hinna med genrep och sminkning mm. Dessutom är det ingen bra idé att gå en tidig klass dagen efter ett uppträdande eftersom jag alltid är sliten efter en show.

Jag måste även ta hänsyn till vilken kurs som Nefertari tänker ta tillsammans (dansgruppen går alltid en gemensam danskurs under sbdf) eftersom det gör att jag kan missa andra klasser som jag kanske vill gå som går parallellt med den valda klassen. Dessutom måste vi i Nefertari när vi väljer vår gemensamma danskurs ta hänsyn till när medlemmar i gruppen undervisar själva.

Så att planera vilka klasser som jag tänker gå under sbdf är inget som görs i en handvändning men det är något som jag gör med glädje eftersom jag är hur förväntansfull som helst.

Jag kan knappt vänta innan festivalen börjar.