Show och lektion på tjejkväll i Bro

23.11.2014 13:49

Igår hade jag nöjet att uppträda för och undervisa ett gäng glada tjejer som ville göra något lite annorlunda på sin tjejkväll. Vi var hemma hos en av tjejerna som bodde ute på landet norr om Stockholm. Jag tog pendeltåget till Bro, där en taxi väntade på mig som körde mig den sista biten. Även om vi fortfarande befann oss inom Stockholms län tog resan lång tid, men samtidigt var den väldigt behaglig.

Jag öppnade med showen som var en överraskning för de flesta av tjejerna i gruppen. När jag var färdig med uppträdandet bytte tjejerna snabbt om till haremsbyxor och BH:ar som dom hade själva hade smyckat med paljetter och små bjällror. De fick låna höftsjalar av mig vilket fullgjorde deras förvandling till magdansöser. Jag har nog aldrig träffat en grupp tidigare som verkligen ansträngt sig så mycket för att se "rätt ut" inför en lektion med mig.

Lektionen gick bra med mycket fniss och skratt och nyfunna talanger. Efter lektionen blev jag anförtrodd med informationen om att deras tema även skulle fortsätta imorgon, när de skulle prova på kamelridning. Detta var tjejer som verkligen gick all in.

Snygga tjejer redo för dans.