Sista dansklassen med Nasra Emam med massor av koreografi

17.04.2014 23:00

Imorgon åker Egyptiskt kulturcentrums gästlärare Nasra Emam tillbaka hem till Egypten. Därför blev hennes sista magdansklass här i Sverige av en tillfällighet Nefertaris klass. Vi lyckades hinna färdigt med både de koreografier som vi har arbetat med, det blev en kamp mot klockan men vi hann färdigt i tid.

Till följd av påsken var det några medlemmar i Nefertari som tråkigt nog var bortresta. Det gjorde att vi som var där inte bra skulle komma ihåg våra egna steg och kombinationer, utan även hur de medlemmar som inte var där framförallt skulle förflytta sig i olika formationer. Nasra kallar mig skämtsamt för "en liten dator" eftersom jag ofta har relativt lätt för att ta in och komma ihåg koreografi. Det gjorde att hon ofta vände sig till mig och bad mig komma ihåg kombinationer, inte bara mina egna utan även andras. Förhoppningsvis blev det inte allt för mycket information för mig att komma ihåg och med hjälp av de andra tjejerna i Nefertari som var där och videon vi spelat in från klasserna borde vi kunna klura ut de här koreografierna tillsammans. 

Vi tjejer i Nefertari hade köpt flera presenter från gruppen som vi gav till Nasra som tack för all hennes tid, tålamod och underbara positiva energi. Hon fick bland annat ett påskägg fyllt med godis vilket vi tyckte var passande med den kommande helgen i åtanke.

Glad Påsk allihop!

Nasra Emam och jag.