Sportlovet använder jag åt att sy om min nya magdansdräkt

26.02.2014 19:01

Denna vecka är det sportlov på dansen och därför är det inga vanliga magdansklasser under veckan. Dansgruppen Nefertari kommer dock att fortsätta som vanligt så jag kommer i alla fall att hålla igång. Men tiden som blir över från att inte träna har jag bland annat ägnat åt att sy om min senaste magdansdräkt.

Det är alltid så att man måste flytta på hyskor och sy in extra knappar när man köpt en ny dräkt, men denna gång hade den även en väldigt hög och bred slits som gjorde att jag inte kände mig helt bekväm att uppträda i den. (Man vill inte riskera att visa upp hela kärnhuset när man dansar.) Så igår åkte jag in till stan och köpte tyg som jag kan drapera vid slitsen. Idag har jag sytt på tyget och jag blev riktigt nöjd med resultatet. Det är verkligen till fördel om man som magdansös inte är helt ovan vid att använda nål och tråd. Det blir så mycket enklare då.

Nya bilder har lagts upp på Nefertaris instagramkonto, så spana in!

       

Min nya magdansdräkt före och efter jag sytt på ett svart tyg vid slitsen.