Studentmottagningar, födelsedagsfest och nationaldagsfirande

07.06.2015 15:07

Sitter i soffan hemma och återhämtar mig efter en helg med massor av magdans. På fredagen hade jag tre dansjobb. Den första var en studentmottagning i Spånga där jag uppträdde i 30 minuter. Jag dansade utomhus på en gräsmatta vilket inte är det bästa för balansen eller möjligheten till att snurra, men det var bara att försöka att göra det bästa av det. Det roliga var att en kille på mottagningen spelade tabla så jag blev ackompanjerad under min show vilket var en rolig överraskning. Det som inte var så kul var att när jag kom hem insåg att jag fått gräsfläckar på fållen på kjolen på min nya fina dräkt. Jag har jobbat på fläckarna och de är nästan helt borta nu vilket är bra.

Det andra dansjobbet var en 50-årsfest i Sköndal där jag uppträdde i 40 minuter. Det var en ganska lite familjefest men en helt dansgalen familj som fick fram myntsjalar och riktigt skakade loss så minuterna gick riktigt fort. Till och med familjens hund, en liten mopps, var uppe på dansgolvet och skällde och undrade vad vi höll på med. Hur gullig som helst.

Fredagens sista jobb var också en studentmottagning i Vårberg. Det var en kort magdansshow på 10 minuter men av någon anledning så krånglade musiken. Man hade bett mig att maila musiken i förväg men när de skulle spela musiken fugerade bara en låt och då bara i ca 30 sekunder innan den började om från början igen. Nödlösningen blev att de fick välja en låt de själva tycker om som jag då skulle improvisera till. Låten de valde var klassikern "Shik shak shok". Det är en låt som alla magdansöser känner till men det är ingen personlig favorit hos mig. Men de va bara att le och dansa på. Jag var verkligen trött och hungrig när jag kom hem den kvällen.

På lördagen var det Sveriges nationaldag och Nefertari uppträdde på en sommarfest som fritidsgården Hagalundsparken i Solna anordnade. Det var en riktigt mysig tillställning för barnfamiljer och vi hade riktigt tur med vädret. Det fanns en hoppborg, café, ansiktsmålning och mycket mer. Där fanns också en scen med olika uppträdanden. Före oss uppträdde ett band och efter oss var det stand up, så det var en riktig blandning på de olika numren. Uppträdandet gick riktigt bra även om det var på asfalt som riktigt sög fast fötterna i marken. Men framför allt hade vi roligt tillsammans.

Jag vill också säga grattis på födelsedagen till min mormor som fyller 91 år idag. Grattis!

Nefertari firar nationaldagen med magdansshow i Solna.