Studiofotografering med vänner

22.01.2014 19:41

Igår var jag och fotografera mig tillsammans med två vänner och tillika magdansöser. Vi hade tillgång till studion hela dagen och vi hyrde en jättetrevlig fotograf som arbetat tillsammans med de andra tjejerna vid ett tidigare tillfälle. Jag hade med mig flera magdansdräkter men det var framförallt roligt att arbeta med fanveils, meleya och med hårteknik som gav massa rörelse till bilderna.

Än har jag inte fått se de slutgiltiga bilderna som Maria, vår fotograf, tog igår eftersom hon först ska redigera dem. Men hon visade några bilder från skärmen på hennes kamera och det såg verkligen lovande ut. När vi fotade oss önskade jag att jag hade fler nya oriental dräkter som jag kunde haft med mig och fått på bild. (Som om en magdansös behöver en anledning till att köpa fler dräkter...?)

Idag har jag dock ont i armarna och ryggen efter att ha dragit en stor resväska med alla dräkterna i genom snömodden i Stockholm. Jag funderar på att investera i en "dramaten" som har större hjul och är lite lättare att dra efter sig när jag måste ta med mig flera dräkter vid ett tillfälle. Det skulle även passa när jag exempelvis ska åka och undervisa en möhippa och måste ta med sig en massa höftsjalar som är förvåningsvärt tunga. 

Förhoppningsvis kommer jag att få några av de färdiga bilderna i slutet av veckan och kan publicera dem här på hemsidan. I väntan på mina bilder kan ni besöka vår fotografs hemsida (som jag verkligen kan rekommendera).

Glitter från en meleya i egyptiskt folklore

Mariaangelicafoto