Svettig magdansshow i Norrviken

29.03.2014 19:36

Har precis kommit hem och håller på och återhämtar mig från ett magdansuppträdande i Norrviken. Jag blev ombedd att uppträda på ett namngivningskalas där jag uppträde i 30 minuter innan själva namngivningsceremonin. Familjen vars barn fick sitt namn har rötter i Egypten och hade därför specifikt önskat egyptisk musik till showen. Det var flera av gästerna som var uppe på dansgolvet och dansade tillsammans med mig vilket alltid är roligt.

Rummet var dock varmt och att uppträda i 30 minuter utan paus är att betrakta som ett förhållandevis långt uppträdande. Det gjorde att jag ganska snart under showen dröp av svett. Speciellt är det obehagligt när håret ligger som klistrat mot ryggen. Det är bara att försöka tänka svala tankar, le och fortsätta att dansa.

En glad nyhet är att den egyptiska gästläraren kommer att komma till  Egyptiskt kulturcentrum  på söndag (vilket gör att jag inte behöver vikariera något mer). Det är artisten, koreografen och läraren Nasra Emam som kommer att undervisa de närmaste veckorna på ekc. Hur spännande som helst....  

       

Ekc:s nya gästlärare Nasra Emam.