Till en möhippa i magdans behövs höftsjalar

25.07.2014 13:49

I dagarna kom ett nytt paket från Light in the Box (se mitt länkarkiv) fyllt till bredden med höftsjalar. I de workshops som jag har på möhippor erbjuder jag alla deltagare att låna en höftsjal för att markera höftrörelserna och skapa lite glamour. Därför gäller det att ha en uppsättning att kunna ta med till de olika klasserna.

Personligen använder jag inte höftsjalar när jag själv är elev på träningen eftersom jag vill tydligt se vad jag gör och inte exempelvis luras av att mitt skak är större än vad det egentligen är. Men när jag undervisar eller när min tränare ber mig att ha höftsjal på mig så har jag aldrig mynt på dem eller andra saker som låter. Jag tycker att ljudet är störande, ibland till den grad att jag byter plats i en danssal bara för att komma undan oljudet från någon annans myntsjal.

Dock är min erfarenhet från möhippor och nybörjarkurser att deltagarna uteslutande vill ha just myntsjalar. Jag var själv likadan när jag började dansa magdans. Då vill man ha mycket som rör sig och låter. Därför är de tolv höftsjalar jag beställde för möhippor fyllda med mynt och de två höftsjalar jag beställde till mig själv utan.

Planerar du en möhippa? Överraska med en workshop i magdans.