Tillbaka från resa i öster och redo för att undervisa

08.06.2014 20:57

Jag har nyss kommit hem från en resa i Istanbul som jag har tillbringat tillsammans med den närmaste familjen. Därför var det inte riktigt en "magdansresa" utan syftet med resan var att fira min mormor som fyllde hela 90 år. "Magdansresan" till Istanbul gjorde jag för några år sedan när jag besökte en vän och tillika magdansös som under en termin studerade i Turkiet. Dock var det helt underbart att insupa den "orientaliska stämningen" i staden med dess vackra arkitektur, mat, musik och massor av trevliga människor.

Under resan fick jag ett sms av min tränare Zeina som undrade om jag kunde vikariera för henne imorgon på sommarskolan på egyptiskt kulturcentrum. Jag tackade ja till hennes erbjudande så om du vill dansa magdans för mig med tema shabi (arabisk pop) så håller jag två klasser i morgon.

Nybörjare kl 18:00-19:15 eller Fortsättare kl 19:30-20:45

Endast föranmälan! För mer information besök ekc:s hemsida.

Utsikten från Galatatornet på en molnig dag i Istanbul.