Tjejmiddag med magdansshow och lektion

15.02.2015 13:00

Igår var det alla hjärtans dag och jag hade nöjet att få dela denna bemärkelsedag med ett tjejgäng vid Karlaplan i Stockholm som bokat mig för en magdansshow och en timmes danslektion. Showen var uppskattad och höjde stämning och förväntningarna på lektionen. Det var 13 stycken tjejer som alla provade på magdans för första gången. De fick alla låna färgglada höftsjalar med mynt på som skramlade när de tog sina första steg som magdansöser.

Efter lektionen, när jag skulle gå, hörde jag att deras tjejmiddag skulle fortsätta med efterrätt och drinkar. Magdanslektionen hade helt enkelt varit ett litet härligt avbrott i deras middagsbjudning. Ett trevligt upplägg som jag nog själv skulle uppskatta. 

På hemvägen fick jag dock problem eftersom det var stopp i pendeltågstrafiken. Jag hade otur och fick vänta i en och en halv timme på Stockholms Central innan det kom något tåg som gick åt mitt håll. Därför är jag ganska sliten idag. Inte för att jag uppträdde och undervisade utan för att det var så segt att komma hem.

Jag hoppas i alla fall att alla ni andra hade en mysig alla hjärtans dag!

Nefertari önskar Glad Alla Hjärtans Dag på Instagram