Tomten kom tidigt till mig i år

23.12.2014 19:04

Jag har varit lite dålig på att skriva på "What's up?" de senaste dagarna, jag får be om ursäkt.... men nu ska det bli bättring. För två söndagar sedan hade jag turen att gå Zeinas extraklass som var öppen för alla hennes elever. Jag trodde att det skulle vara knökfullt men vi var ett litet trivsamt gäng på kanske tio stycken vilket gjorde att det fanns plats och utrymme att dansa och Zeina hade tid och möjlighet att gå runt till alla och korrigera teknik om så behövdes. 

Zeina var sådär härligt inspirerad som hon är emellanåt, jag tycker att det oftast sker på Nefertaris träningar, men nu även på denna träning. Hon hade hittat en ny kombination där hon jobbade mycket med tvistar. Jag fick snabbt mjölksyra i "nya" magmuskler och i armarna, och jag lyckade aldrig riktigt få de se lätt och enkelt ut som det gör när Zeina dansar. Men det var roligt och jag har arbetat vidare med tekniken hemma så den börjar sitta lite bättre nu.

Efter lektionen var vi några som stannade kvar på Egyptiskt kulturcentrum och shoppade oss lyckliga i Kairo Bazar som hade julrea. Flera som bedyrade att de inte skulle köpa något gick hem med julklappar både till sig själva och till andra. Själv köpte jag fyra silkesslöjor i olika färger till mig själv i julklapp. Jag valde enfärgade slöjor och inte de med flera färger eller i batikmönster. Många talar så varmt om de sistnämnda men jag har aldrig tyckt att de riktigt kan mäta sig med de enfärgade, de enfärgade är lite mer klassiska på något sätt. Jag valde klara färger som kan fungera som en bra kontrast till de färger på dräkterna som jag har sedan tidigare.

Min julklapp till er hittar ni på sidan med videos! God Jul!

Fotot gör inte färgerna på silkesslöjorna rättvisa.