Två bröllop och en möhippa

30.08.2015 08:35

Sitter i soffan hemma och återhämtar mig efter denna helgs dansjobb. När jag nu tänker tillbaka på helgens händelser är det häftigt att fundera på vilka viktiga dagar i människors liv som jag får vara med och uppleva. Bröllop är antagligen en av de viktigaste dagarna i en persons liv och här får jag vara med på ett hörn, egentligen en total främling. Tack alla för att jag får vara med på era speciella dagar.

Mitt första dansjobb var redan på fredagen. Det var ett bröllop i en fin lokal nere vid vattnet i Nacka. Jag hade blivit bokad av brudens mamma och pappa så det var en total överraskning för brudparet och gästerna att jag skulle uppträda. Jag lyckades få upp flera på dansgolvet och på det hela taget var det en riktigt lyckad och rolig kväll. Även om lokalen låg ute i spenaten hade jag riktigt tur med bussar och kommunikationer så det gick förvånansvärt fort att ta sig till och från stället.

Lördagen inleddes med en möhippa i Blåsut där den blivade bruden var en kompis kompis lillasyster. Av alla möhippor jag har haft var nog denna blivande brud en av de mer motvilliga magdansöser jag mött. Det var ganska uppenbart att hon inte trivdes med att dansa men stämningen var ändå lättsam och efter uppmuntran från familj och vänner så kunde de ta sina första steg som magdansöser. Några glas vin kan också ha hjälpt. I slutändan blev det mycket skratt ändå.

På kvällen samma dag dansade jag också på ett bröllop i Älvsjö. Denna gång var det bruden som hade bokat mig som en överraskning till sin man. Hon skrev till mig när hon bokade att "vi är juggar, så vi vet hur man festar" (hennes ord inte mina). Jag hann inte mer än att komma in på dansgolvet under showen så hade flera andra kommit upp och börjat dansa. Gästerna var inte svårflirtade på något sätt. En lyckad show med många dansglada människor.

Brudparet i Nacka vars fest jag fick äran att uppträda på.