Undervisning i fan veil och shabi

03.09.2014 12:43

Kursveckan på Egyptiskt kulturcentrum (se länkarkiv) har börjat med en rivstart. I måndags hade jag min första klass och det var självklart roligt att börja dansa igen, men framförallt var det roligt att träffa alla danskompisar efter det långa sommaruppehållet. Tydligt var att vi alla delar samma dansglädje eftersom vi alla hade stora leenden på läpparna under klassen (trots att Zeina körde slut på mina vadmuskler så att jag knappt kan komma ur sängen på mornarna).

Igår var jag vikarie på två klasser. Först ut var en fan veil klass för mellan/avancerade ungdomar. Jag hade i god tid fått förfrågan om att vikariera och därför hade jag möjlighet att förbereda en enkel koreografi. Trots att klassen bara var 75 minuter lång hann vi nästan färdigt med koreografin vilket verkligen var bra jobbat av tjejerna. Den andra klassen var en klass i shabi för nybörjar 2:or där vi kämpade på med teknik och kände på "shabi-gunget". 

Idag har jag en Oum Khaltoum klass med Zeina och i morgon ska Nefertari ha sin första officiella klass tillsammans för terminen. Som sagt, en rivstart på kursveckan!

Bild från helgens show på Nalen!